Заціни, ми вже 115 000 консультацій провели

Драг-квін: хто такі та в чому феномен

Drag queen — це людина, зазвичай чоловік, який переодягається в жіночий одяг і виступає перед публікою. Драг-шоу — це здебільшого субкультурне явище. Хоча драг ніколи не був популярним в мейнстримі, термін “Драг-Квін” є досить поширеним у популярній культурі, частково завдяки виконавцю РуПолу, який потрапив до хіт-парадів зі своєю піснею “Supermodel (You Better Work)” у 1992 році. Такі хітові фільми, як “Пташина клітка” (1996) та популярність мюзиклів, таких як “Оренда” і “Лак для волосся”, також зробили цей образ знайомою культурною іконою.

Драг виник як унікальне мистецьке вираження та розвага, що виходить за межі традиційних гендерних кордонів. З роками він набув широкої популярності та культурної значущості, зачаровуючи глядачів своїми захоплюючими виступами, яскравими костюмами та сміливими особистостями. 

Драг-квін і історичний аспект

Витоки драгу можна простежити у давніх цивілізаціях, де перевдягання та зміна статі були поширені у різних культурних та релігійних практиках. У давньогрецькому театрі чоловіки часто грали жіночі ролі, оскільки жінкам було заборонено брати участь у театральних виставах. Ця традиція продовжувалася протягом всієї історії, дійшовши до п’єс Шекспіра та британської традиції пантоміми.

У сучасну епоху драг став популярною формою розваг та мистецтва, а драг-шоу та драг-квін стали основним елементом культури ЛГБТК+. Зараз він розглядається як форма самовираження, що прославляє гендерне розмаїття та кидає виклик традиційним уявленням про гендерні норми.

У цьому сенсі драг з’явився так само давно, як і романтична комедія Шекспіра “Як вам це сподобається”, в якій Розалінда перевдягається в Ганімеда, щоб звабити Орландо, і таким чином вона пізнає його “як чоловік чоловіка”. Можна провести пряму лінію від зміни статі у Шекспіра до хітової комедії 1959 року “В джазі тільки дівчата”, в якій Джек Леммон і Тоні Кертіс перевдягаються в “Дафну” і “Жозефіну” і приєднуються до мандрівного дівочого джаз-бенду, щоб врятуватися від натовпу. 

Драг-квін та кросдресери

За визначенням, драг-квін відрізняються від кросдресерів (особи, що носять одяг не привʼязаний до статі) ,  оскільки мотивація перевдягання, як правило, не є сексуальною. Хоча ці два поняття часто ототожнюють,  останнє зазвичай передбачає високий ступінь секретності та асоціюється з сексуальними або гендерними фетишами. Як драг-квін, так і кросдресери пережили історію переслідувань, так само як і антонім — “драг кінг”, що означає жінку в чоловічому одязі. На відміну від таємниці перевдягання, при якому часто намагаються перевтілитися в жінку, драггінг передбачає перформанс, метою якого є руйнування гендерних норм через виконання (або перевдягання) ролі протилежної статі.

Драг як метод самодослідження

Мистецтво драгу пропонує самодослідження та самоприйняття. Воно дозволяє втілювати різні образи та експериментувати з гендерною ідентичністю в безпечному та сприятливому середовищі. Драг допомагає людям відкрити своє справжнє “я” і знайти спільноту, де вони відчувають, що їх приймають.

Цей вид мистецтва був особливо актуальним для ЛГБТК+ людей, які знайшли розраду та самоствердження в драг-культурі. Драг дозволив їм висловити свою справжню ідентичність, не боячись осуду чи переслідування. Він також надав їм платформу для прийняття своїх унікальних особливостей.

Драг і ЛГБТК+ спільноти

Драг відіграє важливу роль у житті ЛГБТК+ спільноти, слугуючи формою самовираження та розширення прав і можливостей. У 1960-х і 1970-х роках драг став помітною рисою руху за визволення геїв. Такі видатні постаті, як Марша П. Джонсон та Сільвія Рівера, обидві драг-перформерки та трансгендерні активістки, боролися за права ЛГБТК+ та видимість спільноти.

Сьогодні драг є потужним інструментом активізму. Драг-артисти, королеви та королі з’являються в засобах масової інформації, а широка аудиторія святкує та приймає цей вид мистецтва. Він став важливою частиною культури та історії квір-спільноти. Завдяки драгу багато ЛГБТК+ людей знайшли безпечний простір для самовираження і бути видимими. Це дозволило багатьом квір-художникам використовувати своє мистецтво, щоб піднімати складні питання і кидати виклик мейнстрімному наративу про те, що означає бути квір-людиною

Мистецтво драгу — це не просто одягання костюмів та виконання гумористичних пісень.

Драг — це не просто вдягання екстравагантних костюмів та виконання пісень під фонограму; це багатогранний вид мистецтва, який охоплює цілу низку навичок. Королеви та королі драгу проводять незліченну кількість годин, вдосконалюючи свій макіяж, відточуючи танцювальні рухи та створюючи приголомшливі вбрання.

Їхні виступи часто включають елементи комедії, драми та соціальних коментарів, демонструючи їхню багатогранність як артистів. Окрім виступів, драг-артисти також використовують свої платформи, щоб виступати за соціальну справедливість, підвищуючи обізнаність про права ЛГБТК+ та боді-позитивність. Вони часто використовують свої перформанси, щоб розширити межі та кинути виклик гендерним нормам, що дозволяє їм робити потужні заяви про світ, в якому ми живемо.

Якщо ви потребуєте підтримки — звертайтесь в анонімний чат з психологом онлайн на нашому сайті. Teenergizer завжди поряд, в незалежності від вашої сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності.

Вам може сподобатися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.